Honda Başkanı Watanabe: “Aston Martin ile Zor Başlangıcın Ardından Hızlı Yargılardan Kaçınılmalı”
Honda Racing Corporation (HRC) Başkanı Koji Watanabe, Aston Martin ile başlayan yeni Formula 1 iş birliğinin zorlu başlangıcının ardından, üreticinin ilerleyişi hakkında aceleci değerlendirmeler yapılmaması gerektiğini vurguladı.
Aston Martin, bu sezonun büyük bölümünde gridin arka sıralarında yer alırken, takımın tek puanını Fernando Alonso Monaco Grand Prix’sinde elde etti. Monaco’da yaşanan hatalı pit yolu hız limitleri nedeniyle verilen cezalar ise hafta sonuna damga vurdu.
Takımın yaşadığı sıkıntıların önemli bir nedeni olarak, Honda güç ünitesinin sık sık yaşadığı güvenilirlik sorunları öne çıkıyor. Honda’nın rakiplerine göre ciddi bir performans eksikliği yaşadığı değerlendirilirken, FIA’nın yeni Ek Geliştirme ve Yükseltme Fırsatları (ADUO) sistemi bu nedenle güncellendi. Bu sistem, griddeki en iyi güç ünitesine göre %10’dan fazla performans açığı olan üreticilere içten yanmalı motor (ICE) geliştirme hakkı tanıyor.
Honda’dan Uzun Vadeli Taahhüt
HRC Başkanı Watanabe, Formula1.com’a yaptığı açıklamada, “Bu aşamada HRC veya motor sporları faaliyetlerimize dair değerlendirmemizde ya da bağlılığımızda bir değişiklik yok. Formula 1’de mücadele etmek Honda’nın DNA’sının bir parçası ve bu değişmedi. Uzun vadeli bir taahhüdümüz var,” ifadelerini kullandı.
Watanabe, “Honda yönetimi mevcut durumu çok ciddiye alıyor ve şu anki sonuçlardan memnun değil. İyileşme gerekliliği konusunda ortak bir anlayış var. Ancak projenin bu yıl değil, orta ve uzun vadede değerlendirilmesi gerektiği de açıkça biliniyor. Yönetim, karşılaştığımız zorlukların çözüm sürecine güçlü bir destek ve beklentiyle odaklanmaya devam ediyor,” dedi.
Honda’nın Belçika Grand Prix’sinde bir güncelleme getirmesi bekleniyor. Aynı dönemde Aston Martin’in de önemli bir şasi güncellemesiyle piste çıkması planlanıyor. Bu yeni paketle takımın orta gruba yaklaşması hedeflenirken, Honda cephesinde beklentiler daha temkinli tutuluyor. Watanabe, “Durum bir gecede dramatik şekilde değişmeyecek, yaklaşımımız aynı kalacak ve uzun vadeli bir bakış açısıyla çalışmayı sürdüreceğiz,” açıklamasında bulundu.
Red Bull’dan Zirveye, Aston Martin ile Geride Kalmak
Honda’nın kısa süre önce Red Bull ile şampiyonluklar yaşarken, Aston Martin ile gridin gerisine düşmesi dikkat çekiyor. Son olarak Barselona’da sıralama turlarında en hızlı turun yaklaşık dört saniye gerisinde kalındı. Fernando Alonso ise bu aracı ve güç ünitesini, kariyerindeki “en kötü araç ve en kötü motor” olarak nitelendirdi.
Watanabe, “Mevcut durumun, Red Bull ile birlikte çalıştığımız dönemden temelde farklı olduğunu kabul etmek önemli. Kurallar oldukça karmaşık, Aston Martin ile yeni bir ortaklık içindeyiz, yakıt tedarikçimiz Aramco – bu da yeni bir partner – ve yağlayıcı olarak Valvoline kullanıyoruz, o da yeni. Yani bizim için her şey yeni ve kolay değil,” dedi.
Watanabe ayrıca, “Önceki çekilmemizden kaynaklanan gecikmenin telafisi zaman aldı. Geliştirmeye geç başlanması, gerekli kapasite ve yeteneklerin yeniden inşası ile gerekli insan kaynağının geri getirilmesi de önemli bir etken oldu,” ifadelerini kullandı.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099232/1/honda-urges-patience-over-long-term-aston-martin-f1-recovery-mission

