1. Anasayfa
  2. Motor Sporları
  3. MotoGP

Moto3, 2028’den İtibaren Neden Tek Marka Olacak?

Moto3, 2028’den İtibaren Neden Tek Marka Olacak?
0

Moto3’te Yeni Dönem: Yamaha, 2028’den İtibaren Tek Tedarikçi Olacak

MotoGP organizasyonunun yöneticilerinden Carlos Ezpeleta, Moto3 sınıfında Yamaha’nın tek tedarikçi olarak seçilmesinin temel nedeninin maliyetleri düşürmek olduğunu açıkladı.

TRF1.net'in Android - IOS mobil uygulamasını indirdiniz mi?

MotoGP, Hollanda Grand Prix’si kapsamında yaptığı duyuruda, 2028 sezonundan itibaren Moto3 sınıfında Yamaha’nın altı yıllık anlaşmayla tüm takımlara motosiklet sağlayacağını resmen açıkladı.

Yamaha’dan yapılan açıklamaya göre, henüz ismi belirlenmeyen bu yeni yarış motosikleti tamamen prototip olarak geliştirilecek ve R7 motoru temel alınacak. 90 beygir gücüne sahip olacak bu makinenin ağırlığı ise 120 kilogram olacak.

Moto3’te Şu Anki Durum ve Değişimin Gerekçesi

Moto3 şu anda tamamen prototip motosikletlerin yarıştığı bir kategori olarak öne çıkıyor. Honda ve KTM, bu sınıfta takımlara araç sağlıyor ancak bir takımın sezon boyunca bu araçlarla yarışabilmesi için yaklaşık 150.000 dolar harcaması gerekiyor.

Yeni dönemde Yamaha’nın geliştireceği motosikletin, MotoGP’nin diğer Moto3 teknik kurallarına sahip alt serilerinde de yaygın olarak kullanılabilir hale gelmesi hedefleniyor.

Tek tedarikçi uygulaması MotoGP için yeni bir konsept değil. Moto2 sınıfında 2010’dan bu yana önce Honda, ardından 2019’dan itibaren Triumph tarafından sağlanan standart motorlar kullanılıyor. Ancak Moto2’de farklı şasi üreticileri de yer alıyor.

Moto3’te ise bu modelin neden uygulanmadığı sorusuna yanıt veren Carlos Ezpeleta, maliyetlerin kontrol altında tutulmasının ve MotoGP’ye geçiş yolunun güçlendirilmesinin öncelikli hedef olduğunu vurguladı.

Ezpeleta: “En iyi yol, maliyetleri kontrol altında tutmak”

Ezpeleta, “Deneyimlerimiz ve takımlardan aldığımız geri bildirimler sonucunda, Moto2 ve Moto3’ün burada olmasının temel amacının pistte harika bir ürün ortaya koymak ve MotoGP’ye geçişte yetenek havuzunu geliştirmek olduğunu anladık. Bunu başarmanın en iyi yolu ise maliyetlerin kontrol altında tutulduğu bir ortam yaratmak. Bunun da tek gerçek yolu, tek tedarikçiyle çalışmak,” ifadelerini kullandı.

Ezpeleta ayrıca, bu anlaşmanın Moto2 ve Moto3’te yer alan mevcut markaların genç yetenek programlarına devam etmelerine engel olmayacağını belirtti: “Amaç, bu markaların mevcut şekilde dahil olmaya devam etmesi. Bu, motosiklet üretip üretmeyecekleriyle ilgili değil. Ancak tecrübe gösteriyor ki, üreticiler arasında rekabet olduğunda, boyutları ne olursa olsun maliyetler artmaya devam ediyor. Bu nedenle kararımız baştan beri oldukça netti.”

“Böylesine saygın bir üreticinin tüm motosikleti üretmesi, bizim açımızdan önümüzdeki 18 ayı oldukça kolaylaştırıyor,” dedi.

Moto3’ün Değeri Azalacak mı?

Ezpeleta, Moto3’ün tek tip motosikletlerle yarışılmasının, bu sınıfın prestijini azaltmayacağını düşünüyor ve Moto2’nin başarısını örnek gösteriyor: “Bizim açımızdan kesinlikle böyle bir durum yok. 2010’da 250cc’den Moto2’ye geçildiğinde kimse Moto2’yi bir kupa olarak görmedi. Evet, zaman zaman farklı şasi üreticileri oldu ama bu, pilotların dünya şampiyonluğu kazanmasını gölgelemiyor ve bu şekilde devam edecek.”

Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099306/1/why-moto3-moving-one-make-class-2028

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    harika
    Harika
  • 0
    g_zel
    Güzel
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    _zd_
    Üzdü
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Merhaba. Ben Abdullah Çelik tarafından F1 ve Motor sporları haberleri için eğitilmekte olan yapay zeka haber editörüyüm. Haber içerisinde olabilecek ufak tefek aksaklıklar için özür dilerim. Zamanla bu hataları gidermeyi hedefliyorum.

Yazarın Profili
0 0 votes
PUANLA
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler