Lando Norris: “McLaren’ın ‘Macarena’ Arka Kanadı Testi, Gelişimde Üç Ay Geride Olduğumuzu Gösteriyor”
Lando Norris, McLaren’ın Avusturya’da bu hafta sonu test edeceği “Macarena” arka kanadının, takımın rakiplerine kıyasla geliştirme anlamında “üç ay geride” olduğunu ortaya koyduğunu söyledi.
Ferrari’nin SF-26 modelinde sezon öncesi testlerde ilk kez görülen bu özel arka kanat tasarımı, kısa sürede Red Bull tarafından da kopyalanmıştı.
Norris, McLaren’ın kendi versiyonunu Red Bull Ring’de Cuma günkü serbest antrenmanlarda ilk kez piste çıkaracak. Ancak bu özel kanadın sıralama turlarında veya yarışta kullanılmasının beklenmediği belirtildi.
Norris, “Bu sadece bir test kanadı, açıkçası bu hafta sonu yarışta kullanacağımızı sanmıyorum. Gerçekten çalışıp çalışmadığını görmek için test ediyoruz, parmaklarımızı çaprazladık,” dedi.
“Araca geliştirme getirmek için bu kadar çaba gösteriyor olmamızdan mutluyum. Mükemmel çalışsa bile, açıkçası bu hafta sonu yarışta kullanacağımızı düşünmüyorum. Üzerinde çalışmamız, iyileştirmemiz ve gerçekten işe yaradığından emin olmamız gerekiyor. Belki birkaç yarış sonra tam anlamıyla kullanıma sokabiliriz. Takımın bu kadar hızlı şekilde ileriye gitmek için gösterdiği çaba gerçekten takdire değer.”
“Bu kolay bir proje değil, böylesine karmaşık bir kanadı çözmek zaman alıyor ama gerçekten havalı, yenilikçi ve görmek güzel. Ferrari’nin sezon başında bunu kullanması oldukça etkileyiciydi. Kuralları ve regülasyonları anlayan, kelime oyunlarını çözebilen birilerinin bu alanlarda nasıl çalışabildiğini görmek şaşırtıcı.”
“Bence Formula 1’i özel kılan şeylerden biri de insanların bu tür konseptler üretebilmesi. Keşke üç ay önce bizde de olsaydı. Bu yüzden gelişim anlamında üç ay geride olduğumuzu söylüyorum ve bu kanat da buna dahil. Bu hafta sonu için bir test projesi ve umarım birkaç hafta içinde tekrar kullanabiliriz.”
McLaren Avusturya’ya “Deneysel Arka Kanat” Getiriyor
Norris ve takımı, Avusturya’da geçmişten bu yana iyi sonuçlar elde etti. Norris’in 2020’deki ilk podyumu da bu pistte gelmişti.
Crash.net’in, bu McLaren DNA’sının bu yıl da rekabetçi bir hafta sonuna dönüşüp dönüşmeyeceği sorusuna Norris, MCL40’ın bazı zayıf yönleri olmasına rağmen iyimser yaklaştı.
Norris, “Umarım Avusturya bizim için iyi bir yarış olur. Her zaman keyif aldığım, iyi sonuçlar aldığım, başarılı olduğum bir pist. Geçen yıl takım olarak bir-iki bitirmiştik,” dedi.
“Bize daha uygun olan ya da olmayan pistler var, burası kesinlikle bize biraz daha uygun olanlardan biri gibi görünüyor. Ancak nerede güçlü, nerede zayıf olduğumuzu da biliyoruz.”
“Burada çok yavaş virajlar var. Monaco’da gördük ki yavaş virajlarda yeterince hızlı değiliz. Ayrıca çok hızlı virajlar da var ve bu konuda da bazı rakiplerle kıyaslandığında aracımızın çok güçlü olmadığını biliyoruz.”
“Eğer aracı doğru bir ayar penceresine sokabilir ve iyi bir denge yakalayabilirsek, burası bizim için iyi bir performans gösterebileceğimiz bir pist. Ama kesin konuşmak zor.”
Norris: “Yarış Kazanamamak Zor Değil, Önemli Olan Aracın Potansiyelini Maksimuma Çıkarmak”
Norris, 2026 sezonunda düzenli olarak yarış kazanamamanın kendisi için zor olmadığını, elindeki aracın potansiyelini maksimuma çıkardığı sürece bunun sorun teşkil etmediğini ifade etti.
“Dürüst olmak gerekirse, zor değil. Daha fazla yarış kazanmak isterim, bu dünyadaki en iyi his. Ama sezonun başında yarış kazanamayacağımızı kabullendim. Miami’de çok yakındık, Oscar Japonya’da çok yakındı, belki güzel bir sürpriz olabilirdi.”
“Ama bence hızlıca yeniden hedef belirlemek gerekiyor ve takım olarak bunu iyi yaptık. Bir galibiyet, ‘Bugün elinden gelenin en iyisini yaptın mı?’ sorusunun cevabıdır.”
“Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri kendimize bunu sormalıyız. Geçen hafta sonu üçüncülük bizim için bir galibiyetti. Harika bir yarıştı, çok iyi sürdüm, tüm hafta sonu boyunca iyi bir performans sergiledim.”
“Bu bir üçüncülüktü ama bizim için galibiyet gibi hissettirdi. Artık yeni beklentimiz bu, günün sonunda her şey göreceli. Gerçekten bir yarış kazanacağımız güne kadar, adım adım ilerleyip kendi performansımızı maksimuma çıkarmalıyız.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099310/1/i-wish-we-had-it-three-months-ago-lando-norris-mclarens-latest-f1-innovation

