Jorge Martin, Assen’deki MotoGP hafta sonunda sarı bayraklara uymamasına rağmen Aprilia ile elde ettiği ilk pole pozisyonunu koruyacak.
Martin, serbest antrenman 2’de sarı bayrakların gösterildiği bir bölümde kişisel en iyi sektör zamanını elde etti. FIM MotoGP Hakemler Kurulu tarafından yapılan açıklamada, “Tüm sürücülerin güvenliği için, sarı bayrakların gösterildiği herhangi bir sektörde sürücülerin hızlarını düşürdüklerini göstermeleri gerekmektedir,” ifadelerine yer verildi.
Ancak, bu sezon ilk kez sarı bayrak ihlali yapan Martin, resmi bir uyarı ile cezalandırıldı ve herhangi bir grid cezası almadı. Geçtiğimiz hafta sonu Brno’da, Macaristan’daki 1. viraj kazasına sebep olduğu için çift uzun tur cezası almıştı, ancak bu kez benzer bir yaptırım uygulanmadı.
Martin, sıralama turlarında Aprilia ile tarihi bir ilk dört derecesine liderlik ettikten sonra parc fermé’de şu açıklamayı yaptı:
“Assen, yani Katedral’de Aprilia ile ilk pole pozisyonumu almak benim için çok duygusal bir an. Kariyerimde elde edilebilecek en büyük başarılardan biri olduğunu düşünüyorum. Çok mutluyum. Bugün zor bir yarış olacak gibi görünüyor. Marco bizden biraz önde ama aradaki farkı kapatıyoruz. Sprintte nasıl daha iyi olabileceğimizi anlamaya çalışacağız.”
Resmi Uyarı
Aprilia takım arkadaşı ve şampiyona lideri Marco Bezzecchi, sıralama turlarından önce yapılan üç serbest antrenman seansının tamamında en hızlı isim olmuştu. Ancak İtalyan pilot, geçtiğimiz hafta sonu Brno Grand Prix’sinden men edilmişti. Sıralama turlarında ise KTM pilotu Pedro Acosta’nın yaşadığı teknik sorun nedeniyle çıkan sarı bayraklar yüzünden en iyi turu silindi ve üçüncü sıradan başlama hakkı kazandı.
Bezzecchi, “Sıralama turları iyiydi, performansımdan memnunum. Ne yazık ki en iyi denememde sarı bayrakla karşılaştım ama bu işin doğasında var. Sonuçta ilk çizgi çok önemli. Takımın hafta sonu boyunca gösterdiği çalışma için çok mutluyum ve gururluyum. Şimdi sprint yarışına odaklanacağız,” dedi.
Bezzecchi, Martin’in sekiz puan önünde şampiyona liderliğini sürdürüyor.
Fabrika Aprilia RS-GP’lerinin ilk çizgideki arasına ise Trackhouse Aprilia’dan, Brno’daki pole pozisyonunun sahibi Ai Ogura girdi. Japon pilot, “Yine iyi bir sıralama turu geçirdik. Dün oldukça rekabetçiydik ama sıralama turları her zaman biraz zorlu geçiyor. Bu pistte herkes hızlı görünüyor, sprintte neler olacağını göreceğiz,” ifadelerini kullandı.
Takım arkadaşı Raul Fernandez, sıralama turlarının en hızlı turunu atmasına rağmen pist limitlerini aştığı için pole pozisyonundan geriye düşürüldü ve ikinci sıranın başında, Ducati pilotları Pecco Bagnaia ve Fabio di Giannantonio ile birlikte yarışa başlayacak.
Son şampiyon Marc Marquez ise sıralama turlarında yedinci sırada kaldı.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099593/1/jorge-martin-celebrates-emotional-aprilia-motogp-pole-escapes-yellow-flag

