Lewis Hamilton, Ferrari ile elde ettiği ilk Formula 1 zaferinin ardından yaşadığı “yoğun” taraftar desteğini anlattı.
Yedi kez dünya şampiyonu olan Hamilton, 2026 sezonunda Mercedes’in üstünlüğüne son verirken, Barselona’daki güvenli sürüşüyle birlikte son dönemde kendisiyle ilgili ortaya atılan “eski formunu kaybetti” eleştirilerine de yanıt vermiş oldu.
Yarışın ardından taraftarlarına teşekkür eden Hamilton, sosyal medya hesaplarından, damalı bayrağı geçişi ve podyuma çıkışı sırasında taraftarların verdiği tepkileri paylaşarak bu sevgiyi karşılıksız bırakmadı.
Hamilton: “Taraftarların desteği benim için çok değerli”
Taraftar desteğinin kendisi için ne ifade ettiği sorulan Hamilton, Crash.net de dahil olmak üzere basın mensuplarına şu açıklamalarda bulundu: “Bu destek benim için gerçekten çok büyük anlam taşıyor ve bu yüzden paylaşımlar yapıyorum… İnsanlar yarış kazandıktan sonra ne yaptığımı merak ediyor. Ferrari ile ilk Grand Prix zaferimden sonra eve döndüm ve saatlerce koltukta oturup gördüğüm tüm güzel hikayeleri, videoları ve mesajları tekrar paylaştım. Gerçekten çok yoğundu, çok ama çok duygulandım.”
Son iki haftada gelen olumlu mesajların farkında olduğunu belirten Hamilton, hafta sonu öncesinde ve son sezonlarda yapılan olumsuz yorumların da bilincinde olduğunu ifade etti.
Ancak tek bir galibiyetin başarılı bir sezon anlamına gelmediğini vurgulayan Hamilton, Ferrari’nin gelişim çalışmalarına hız kesmeden devam ettiğini, son FIA sıralamasında elde edilen ADUO jetonları sayesinde bu hafta sonu güncellenmiş bir güç ünitesi kullandıklarını belirtti.
Ferrari’de moral yüksek, odak kaybolmuyor
Ferrari’nin her alanda gelişim için baskı yapmaya devam edeceğini söyleyen Hamilton, İtalya’ya ve Maranello fabrikasına dönüşünde karşılaştığı atmosferi şöyle anlattı:
“Perşembe ve cuma günleri Maranello’daydım, bazı etkinlikler vardı. Ancak daha havaalanına iner inmez, pasaport kontrolündeki polis memurunun ve ilk karşılaştığım İtalyanların ne kadar mutlu olduğunu gördüm. Sonra piste vardığımda, fabrikayı gördüğümde, herkesin ne kadar mutlu olduğunu görmek gerçekten harikaydı. Takımda her zaman iyi bir enerji vardı ama bu kez çok daha yüksekti.”
“Ancak takım patronumuz Fred Vasseur’ün de dediği gibi, şimdi tekrar işimize odaklanmamız ve bu pozitif enerjiyi çalışmalarımıza yansıtmamız gerekiyor. Herkesin de bunu yapmaya çalıştığını düşünüyorum.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099569/1/lewis-hamilton-overwhelmed-fan-reaction-his-first-ferrari-f1-win

