Avusturya Grand Prix’si hafta sonunda Red Bull’un kapsamlı güncelleme paketi, Max Verstappen’in Formula 1’deki geleceğine dair yeni iddialar ve ardından Verstappen’in 2026 sezonundaki en iyi sonucunu elde etmesi öne çıktı.
Tüm bu gelişmelerin ardından, tüm şampiyonluklarını Red Bull ile kazanan ve isterse Red Bull ile olan sözleşmesindeki çıkış maddesini devreye sokma eşiğine gelen Verstappen’in takımda kalma olasılığı arttı mı, azaldı mı?
İşte ekibin değerlendirmeleri:
Güç ünitesi hâlâ soru işareti
Josh Suttill
Red Bull’un şasisinin kritik bir sınavı geçtiği kesin. Eğer bu hafta sonu yapılan güncellemeler başarısız olsaydı ve takım dördüncü en hızlı ekip olarak kalmaya devam etseydi, Verstappen’in bu Red Bull 2.0’ın şampiyonluk kazanacak bir araca dönüşebileceğine dair inancının olması mümkün görünmüyordu.
Benim için en büyük soru, Red Bull’un güç ünitesini Mercedes ile rekabet edebilecek seviyeye getirip getiremeyeceği.
Takımın içten yanmalı motorunun Formula 1’in en iyisi olarak değerlendirildiğini biliyoruz ancak elektrikle ilgili diğer bileşenlerde geride kaldığı görülüyor.
Mercedes ve Ferrari’nin sahip olduğu ADUO yükseltmelerini alamama riskinin, Red Bull’un rakipleri tarafından ‘tuzağa düşürülmesi’ endişesi gündemde. Verstappen’in elinde olacak paketin kritik bir parçasında ciddi bir soru işareti var.
Red Bull bu endişelere yeterli yanıt veremezse, Mercedes güç ünitesine sahip McLaren’a geçme seçeneği Verstappen için cazip bir alternatif olabilir.
Umut veren yarış – ancak Ferrari, Red Bull’u olduğundan iyi gösterdi
Gary Anderson
Verstappen’in sıralama turlarındaki kazasından sonra Red Bull’un elinde kalan ve yarışta kullanılan parçaların Verstappen’in yüzünü güldürdüğünden eminim.
Yarışta rekabetçiydi ve keyif aldığı açıkça görülüyordu – aracı, iki Mercedes’in ardından en hızlı otomobildi.
Burada Ferrari’nin stratejide alışılmışın dışına çıkmasının da etkisi oldu. Sonradan eleştirmek kolay ancak Lewis Hamilton’ı 13. turda sert lastiklerle, ardından 26. turda (sanal güvenlik aracı altında olsa da) yumuşak lastiklerle pite almak, Ferrari’nin üç pit stop yapacağını herkese ilan etti. Sanal güvenlik aracından faydalanırken neden bir set daha sert lastik takıp yarışın sonuna kadar gitmeyi denemediler? Başaramasalar bile, yarışın sonlarında herkesin arası açıldığında yumuşak lastikleri takma seçeneği olurdu.
Öte yandan, yarış eğlenceliydi ancak pilotların enerji dağıtımı ve geri kazanım stratejilerini en iyi şekilde kullanmaya çalıştığı ‘önce sen geç, hayır önce sen’ tarzı eski mücadeleleri de yeniden gördük. Silverstone’da neler olacağını göreceğiz, orası gerçek bir pilot pisti.
Umarız pilotların sonucu gerçekten etkileyebildiği ve sonucun yalnızca elektriksel dağıtım stratejisine bağlı kalmadığı bir yarış izleriz.
Yüksek performans Red Bull’un sözleşme görüşmelerine güç kattı
Ben Anderson
Red Bull’un şansını artırdığı kesin, özellikle de bu yarış için araca büyük bir güncelleme paketi getirdiği ve bunun ters tepebileceği kadar başarı getirme ihtimalinin de olduğu düşünüldüğünde.
Q3’ün ilk hakkındaki performansı görmek ilginçti – Verstappen, SLM problemiyle bariyerlere çarpmadan önce iki Mercedes’in sadece bir ondalık gerisindeydi. Bu yarışta Mercedes’e gerçek anlamda tehdit oluşturdu ve daha iyi bir grid pozisyonuyla kazanabilirdi.
Elbette, tek bir güçlü yarışa fazla anlam yüklenmemesi gerekiyor. Ferrari’nin bir yarışta galibiyetten, yüksek rakımlı bir pistte tam bir hayal kırıklığına dönüşmesi, tablonun ne kadar hızlı değişebileceğini gösteriyor.
Bu durumun tersi de geçerli. Red Bull ve özellikle Verstappen, Avusturya’da büyük bir adım attı. Bu gelişme Silverstone, Spa ve Macaristan’a, yani yaz arasına kadar taşınabilirse, Red Bull’un elindeki yıldız pilotunu elinde tutma şansı çok daha yüksek olur.
O döneme kadar Verstappen’in ilk iki sırada olması pek olası değil, bu nedenle sözleşme görüşmelerinde ve herkesin bildiği çıkış maddesini kullanmakta güçlü bir pazarlık gücüne sahip olacak.
Diğer takımlarla – örneğin menajerinin McLaren ile görüştüğüne dair çıkan haberlerde olduğu gibi – yapılan temasların tamamı bu oyunun bir parçası.
Red Bull, Verstappen’i kadroda tutmak için mutlaka pazarlık yapmak zorunda kalacak. Ancak aracın rekabetçi olmaması durumunda tüm bunların pek bir önemi kalmaz.
Max Verstappen’in kalıp kalmama kararı ne olursa olsun, bu tarz bir performans artışı Red Bull’u iki hafta öncesine göre çok daha iyi bir konuma getiriyor.
Kaynak: The Race // https://www.the-race.com/formula-1/will-strong-austrian-gp-help-red-bull-keep-verstappen-our-verdict/

