Eski Haas Formula 1 takım patronu Guenther Steiner, Mercedes takım patronu Toto Wolff’un, Ferrari’den gelen tehdit artarsa pilotlarına takım emri vermekten çekinmeyeceğini düşünüyor.
Mercedes, Kanada ve Barselona’daki yakın temaslı mücadelelere rağmen, şu ana kadar Andrea Kimi Antonelli ve George Russell’a şampiyonluk yarışı kapsamında serbestçe rekabet etme imkânı tanıdı. Barselona-Catalunya Grand Prix’sinde Antonelli’nin ikinci sıradayken yarışın son bölümünde yaşadığı mekanik arıza sonucu yarış dışı kalması ve Lewis Hamilton’ın zafere ulaşmasıyla, yedi kez dünya şampiyonu Hamilton, İtalyan genç pilotun sadece 41 puan gerisine yaklaştı. Russell ise Hamilton’ın dokuz puan arkasında üçüncü sırada yer alıyor.
Ferrari ve Hamilton’ın Tehdidi Artıyor
Ferrari ve Hamilton’ın şampiyonluk mücadelesindeki etkisinin artması ve Mercedes’in yaşadığı güvenilirlik sorunlarıyla birlikte, Steiner’a göre Wolff, gerekli görmesi halinde takım emri uygulamaktan çekinmeyecek.
Steiner, The Red Flags Podcast’e verdiği demeçte, “Kimi beş yarış kazandı; George bir yarış kazandı. Bu her şeyi anlatıyor. Bu nedenle Kimi hâlâ, tabirinizle, direksiyonda olan isim. Ancak Ferrari’nin Barselona’daki performansı tek seferlikse Mercedes’in pilotlarını serbest bırakmaya devam edeceğini düşünüyorum,” ifadelerini kullandı.
“Eğer Ferrari’nin performansı devam ederse, Toto takım emri vermek için devreye girecektir ve bence Ferrari yaklaşırsa buna şimdiden işaret etti. Toto, takım emri vermediği için bir şampiyonluk kaybetmek istemez. Kazanmak istiyor, uzun süredir kazanamıyor ve yeni bir şampiyonluğa hazır. Toto için kazanmak, Mercedes’in kazanması demek, yani Toto’nun kazanması demek. Kimin kazandığı onun için çok da önemli değil.”
“Ferrari, Barselona’daki gibi gerçek bir rakip haline gelirse Toto bunu yapacaktır. Bekleyip görmeyecektir. Bir sonraki yarışı izleyecekler, oradaki duruma bakacaklar. Eminim şimdiden toplantılar yapıldı. ‘Ferrari yaklaşırsa bu durumu nasıl yöneteceğiz?’ diye planlamalar başladı.”
Wolff: “İçeride Konuşmamız Gerekiyor”
Barselona’daki yarışın ardından Toto Wolff, Antonelli ve Russell arasındaki mücadeleyle ilgili olarak, Mercedes’in gelecekte bu durumu pilotlarla konuşması gerektiğini ifade etti.
Wolff, “Her zaman şunu söyledim: Artık şampiyonluk mücadelesinde üçüncü bir taraf daha var, hem takımlar hem de pilotlar açısından,” dedi.
“Bu bağlamda, iki pilotumuzla içeride, birbirimizi engelleme riski taşıyan bir durumda nasıl hareket edeceğimizi konuşacağız. Bunun bir sorun olacağını düşünmüyorum. Sadece belki bazı şeyleri yeniden kalibre etmemiz gerekebilir.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099282/1/mercedes-drivers-warned-toto-wolff-will-not-wait-around-impose-f1-team-orders

