Mercedes, son dönemde yaşanan güvenilirlik sorunlarının ardından Formula 1 Avusturya Grand Prix’sine batarya güncellemesiyle geldi. Ancak bu yeni batarya, müşteri takımlarından yalnızca bir McLaren aracında kullanılacak.
George Russell, Montreal’de yaşadığı batarya arızası nedeniyle olası bir galibiyeti, Kimi Antonelli ise Barselona’da muhtemel bir ikinciliği kaybetmişti. Ayrıca Mercedes’in müşteri takımları, özellikle McLaren, Mercedes güç ünitesine bağlı güvenilirlik problemleri nedeniyle önemli puanlar yitirdi. The Race’in analizine göre, Mercedes hem fabrika takımı olarak hem de motor tedarikçisi olarak bu sezon şimdiye kadar güvenilirlik sorunlarından en fazla puan kaybeden ekip ve üretici konumunda.
Mercedes’in batarya kaynaklı sorunları çözme çalışmaları, Russell’ın Montreal’de arızalanan bataryasının hâlâ Atlantik Okyanusu’nu geçen deniz yolu taşımacılığında olması nedeniyle sekteye uğramıştı. Ancak Antonelli, Avusturya’da perşembe günü yaptığı açıklamada, Mercedes’in bu hafta sonu için güç ünitesine yönelik bir güvenilirlik güncellemesi getirdiğini duyurdu.
Antonelli, “Sorunun her zaman sıcaklıkla ilgili olduğunu düşünmüyorum ama bu hafta sonu, paketin dayanıklılığını ve güvenilirliğini artırmak için güncellenmiş yeni bir spesifikasyonumuz var,” dedi. “Takım gerçekten çok sıkı çalışıyor çünkü bu tür sorunlardan sıkça muzdarip olduk, ancak ekip büyük bir çabayla çalışıyor ve umarım bunlar ilk büyük güncellemeler olur. Bu güncelleme performansla ilgili değil, tamamen bu sorunların bir daha yaşanmamasını sağlamakla ilgili. Eminim takım doğru yolu buluyor ve bu iyi bir adım ileri,” ifadelerini kullandı.
The Race’in edindiği bilgilere göre, yeni batarya güncellemesi McLaren’den yalnızca Oscar Piastri’nin MCL40 aracında kullanılacak. Lando Norris ise sezon için belirlenen maksimum batarya hakkının sonuncusunu kullanıyor. Eğer şimdi bataryasını değiştirirse, grid cezası alacak.
Norris’in batarya arızası, Çin Grand Prix’sinde yarışa çıkamamasına neden olmuştu. Ardından Suzuka’daki antrenman seansında bir başka batarya problemi yaşayarak sezonun üçüncü ve son bataryasına geçmişti.
The Race’in aktardığına göre, Alpine pilotları Pierre Gasly ve Franco Colapinto da yeni batarya spesifikasyonunu kullanacak. Haberin yazıldığı sırada Williams’ın durumu ise henüz netlik kazanmamıştı.
Kaynak: The Race // https://www.the-race.com/formula-1/mercedes-brings-f1-battery-upgrade-to-austria-after-reliability-woes/


