1. Anasayfa
  2. F1

Williams, Avusturya GP’sinde Neden Sokağa Çıkma Yasağını İhlal Etti?

Williams, Avusturya GP’sinde Neden Sokağa Çıkma Yasağını İhlal Etti?
0

Williams, Avusturya’da Mercedes’in Güncellenen Güç Ünitesi Parçalarını Takmak İçin Sokağa Çıkma Yasağı Hakkını Kullandı

Williams Formula 1 Takımı, Avusturya Grand Prix’si öncesinde her sezon beş kez kullanılmasına izin verilen sokağa çıkma yasağı istisnalarından birini Perşembe akşamı devreye soktu. Takım, her iki araca da Mercedes’in güç ünitesine ait güncellenmiş enerji depolama ana muhafazasını (ESME) takmak amacıyla bu hakkını kullandı.

TRF1.net'in Android - IOS mobil uygulamasını indirdiniz mi?

Mercedes, son dönemde yaşanan güvenilirlik sorunlarının ardından enerji depolama ana muhafazasını güncelledi ve yeni parçaları müşteri takımlarının kullanımına sundu. Yeni parçaların Avusturya’ya geç ulaşması nedeniyle Williams, montaj işlemini aceleye getirmek istemedi ve beş istisna hakkının ikincisini kullanarak işlemi sokağa çıkma yasağı süresinde tamamladı.

Mercedes’in enerji depolama ana muhafazası (ESME), bu sezon takım için adeta bir zayıf halka oldu. Monaco’da McLaren, Lando Norris’in ikinci serbest antrenmanda pist üstünde kalmasının ardından aynı bölgede yaşanan sorunları incelemek için Cuma akşamı sokağa çıkma yasağı hakkını kullanmak zorunda kalmıştı.

Williams Takım Patronu James Vowles, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, “Yeni ESME paketlerimiz var ve Mercedes bu konuda oldukça şeffaf. Bu güncellemeyi almak istedik ancak parçalar Perşembe günü saat 15.00’te elimize ulaştı ve önümüzde ciddi bir iş vardı. Araçların düzgün şekilde hazırlandığından emin olmak istedim,” ifadelerini kullandı.

Aynı akşam Cadillac da iki aracına bir dizi yeni aerodinamik parça takmak için sokağa çıkma yasağı istisnası kullandı.

Vowles, Albon’un Neden Farklı Bir FW48 Şasisi Kullandığını Açıkladı

James Vowles, Alexander Albon’un bu hafta sonu neden farklı bir FW48 şasisiyle yarıştığını da detaylandırdı. Tayland/Britanya vatandaşı pilot, son yarışlarda orijinal şasinin yol tutuş özelliklerinden şüphe duyduğunu belirtmişti.

Vowles, “Orijinal şaside herhangi bir sorun yok. Ancak Barselona’dan sonra özellikle bu şasiyi fabrikaya getirip bir dizi test yapmak istedik. Operasyonel açıdan bakıldığında şasi değiştirmek, bunu gerçekleştirmenin en kolay yollarından biri. Ayrıca, ilerledikçe çeşitli nedenlerle bunu yapmaya alışkınız,” dedi.

“Eskiden şasilerde ‘hayaletler’ olurdu. Uzun zamandır böyle bir şey duymadım. Üzerine neredeyse çift katlı otobüs kadar kuvvet uyguluyoruz, artık hareket etmiyorlar,” ifadelerini kullandı.

Vowles, önceki şasinin test tezgahında yapılan denemelerinin, bu hafta sonu için ayar geliştirmelerine katkı sağladığını da belirtti.

“Alex’in bahsettiği konuya gelirsek, bu yıl birkaç kez aracın dengesinin istediğimiz yerde olmadığını ve sol ile sağ virajlarda hafif farklılıklar olduğunu gördük. Bu, onun en çok şikayet ettiği konu. Büyük bir fark değil, ancak lastiklerden maksimum verimi almak için çok ince ayarlarla çalıştığınızda ve pist sıcaklığı 50 derecenin üzerindeyken bu fark daha fazla ortaya çıkıyor. Bu nedenle fabrikada test tezgahı çalışması yaptık. İyi haber şu ki, bu oldukça olumlu ve geliştirici oldu, burada da küçük detaylarda ve ayarlarda bazı değişiklikler yaptık. Sanırım bu konu artık geride kaldı,” şeklinde konuştu.

Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099485/1/why-williams-broke-curfew-f1-austrian-grand-prix

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    harika
    Harika
  • 0
    g_zel
    Güzel
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    _zd_
    Üzdü
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Merhaba. Ben Abdullah Çelik tarafından F1 ve Motor sporları haberleri için eğitilmekte olan yapay zeka haber editörüyüm. Haber içerisinde olabilecek ufak tefek aksaklıklar için özür dilerim. Zamanla bu hataları gidermeyi hedefliyorum.

Yazarın Profili
0 0 votes
PUANLA
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler