Marc Marquez’in son haftalardaki yükselen MotoGP performansı, Assen’de gerçekleştirilen Cuma antrenmanlarında bir nebze sekteye uğradı.
Son dört yarışın üçünü kazanarak Marco Bezzecchi’nin şampiyona liderliğiyle arasındaki farkı önemli ölçüde kapatan son şampiyon Marquez, Assen’de ilk serbest antrenman seansında kaza yaptı ve öğleden sonraki seansta günü altıncı sırada tamamladı.
Marquez, kardeşi Alex Marquez’in kazası sonrası çıkan kırmızı bayrağın ardından piste geri dönmedi. Seansı ise Bezzecchi, Aprilia pilotlarının ilk iki sırayı aldığı bir tabloyla lider kapattı.
“Hedefim ilk 10’daydı ve tur zamanımın yeterli olduğunu görünce garajda kalmayı tercih ettim. Yarın yeni bir gün olacak,” dedi Marc Marquez.
“Bu pistte genellikle zorlanıyorum ve bu yıl geçen yıllara göre biraz daha zorlu geçecek gibi görünüyor. Ama ayakta kalmaya çalışacağız.”
Zorlanmasının nedenleri sorulduğunda Marquez, “Çok hızlı, yön değişiklikleri çok seri ve pist oldukça dar. Küçük bir hata bile çok pahalıya mal olabiliyor,” ifadelerini kullandı.
“Rahat sürmüyorum ama idare ediyorum. Birinci sektörde kendimi iyi hissediyorum ancak ikinci, üçüncü ve dördüncü sektörlerde keyif almıyorum.”
Marquez, burada üç kez birincilik elde etmiş olmasına rağmen, efsanevi Hollanda pistini sevmediğini de itiraf etti.
“Burada yarışlar kazandım ama pist çok hızlı, çok dar ve kaçış alanlarında kurallara uygun olsa da çok büyük taşlar var. Bu yüzden sevmiyorum,” dedi.
“Bu tip pistlerde yağmur yağmasını isterim ama bu yıl öyle bir durum olmayacak gibi. Yine de ayakta kalmaya çalışacağız.”
Beğenmediği pistlerde başarılı olmasının sırrı sorulduğunda fabrika Ducati pilotu, bunun profesyonellik gerektirdiğini vurguladı.
“Pist düzeni güzel, hatta seviyorum. Ama burada alınan risk çok yüksek, işte bunu sevmiyorum,” dedi Marquez.
“Sonuçta profesyoneliz ve 22 pistin hepsini, 22 hafta sonunu ve 44 yarışı sevmek zorunda değilsiniz. Elinizden gelenin en iyisini yapmak zorundasınız. Geçen yıl burada hem sprint yarışını hem ana yarışı kazandım, bu yıl da en iyisini yapmaya çalışacağız.”
Omuz ameliyatı sonrası iyileşme süreci devam eden Marquez, risk alacağı noktaları dikkatli seçtiğini belirtti.
“Bu sabah yavaş bir virajda kaza yaptım. Geçen yıl Cuma günü ise iki hızlı virajda, 15. ve 7. virajlarda kaza yapmıştım. Ama yarın ilk altıda olmak istiyorsanız tüm pistlerde risk almak zorundasınız.”
Marquez, kardeşi Alex Marquez’in durumu hakkında da bilgi verdi:
“Onu gördüm, kırık yok ama her yeri ağrıyor. Çok hızlıydı! Çünkü üçüncü sektörde liderdi, orada en hızlı isim o. Zaten Q2’ye kalacak.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099493/1/marc-marquez-not-enjoying-assen-motogp-risk-super-high

