Diogo Moreira: "Yeni start kuralı bana avantaj sağlayacak"
MotoGP’de bu hafta sonu Hollanda Grand Prix’siyle birlikte yürürlüğe giren yeni start kuralı, ön süspansiyon kilitleme cihazlarının yasaklanmasıyla birlikte yarış başlangıçlarında önemli bir değişime yol açtı. LCR Honda pilotu Diogo Moreira, bu değişikliğin kendisi için avantaj olacağını düşünüyor.
MotoGP’de 2019’dan bu yana kullanılan start cihazları, yarış başlangıcında ön ve arka süspansiyonu kilitleyerek ön tekerin havalanmasını (wheelie) engelliyor ve böylece pilotların daha fazla güç kullanarak daha hızlı kalkış yapmasına olanak tanıyordu. Ancak son yarışlarda yaşanan yüksek profilli kazaların ardından, güvenlik gerekçesiyle ön start cihazlarının kullanımı bu hafta sonundan itibaren yasaklandı.
MotoGP’de kullanılan bu start cihazları, felsefe olarak motokros ve süperkros serilerindekilere benzerlik gösterse de, pist yarışlarında benzersiz bir uygulama olarak öne çıkıyordu. Moto2 gibi alt kategorilerde ise bu tür cihazlar hiçbir zaman kullanılmadı.
Geçtiğimiz sezonu Moto2 şampiyonu olarak tamamlayıp 2026’da MotoGP’ye adım atan Brezilyalı Diogo Moreira, ön start cihazının kaldırılmasının kendisine uyum sağlayacağını belirtti. Moreira, “Artık debriyaj ve arka frenle oynamamız gerekecek. Moto2’den geldiğim için bu benim açımdan olumlu. Çünkü Moto2’de anti-wheelie ve bu tür kontroller yoktu. Benim için büyük bir fark olmadı. Verilere baktık ve gayet iyiyiz, bu yüzden benim için iyi olacak gibi görünüyor,” ifadelerini kullandı.
Moreira, geçtiğimiz hafta sonu Brno’da gerçekleştirilen yarışta sıralama turlarında ikinci çizgide yer alarak güçlü bir performans sergilemişti. Ancak Honda’daki tutunma ve stabilite sorunları nedeniyle Cuma günü ilk 10’un dışında kaldı.
Toprak Razgatlıoğlu: "Yasak daha güvenli"
Moreira’nın bir diğer çaylak rakibi Toprak Razgatlıoğlu da ön start cihazının yasaklanmasını olumlu karşıladığını ve güvenlik açısından daha iyi olduğunu belirtti. Razgatlıoğlu, “Mükemmel. Daha güvenli,” dedi.
Razgatlıoğlu, Brno’daki testlerde 850cc Yamaha ile hiçbir start cihazı olmadan kalkış denemesi yaptığını ve bunun daha zor olduğunu söyledi. “Testte hiçbir cihaz olmadan denedim. Bu daha zor çünkü cihazla kalkış yaptıktan sonra biraz wheelie hissediyorsunuz. Ama arka cihazı kullanırken – şu anda arka cihazı kullanıyoruz – bu biraz daha iyi,” ifadelerini kullandı.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099517/1/could-motogps-new-start-rule-be-advantage-rookies

