Aston Martin, Avusturya GP Sıralama Turlarında Son Sıralarda Kaldı: Alonso Takımın Gelişiminden Umutlu
Aston Martin Formula 1 Takımı pilotları Fernando Alonso ve Lance Stroll, Avusturya GP sıralama turlarında beklendiği gibi gridin son sıralarında yer aldı. Alonso 21., Stroll ise 22. sırada kalırken, İspanyol pilot Red Bull Ring’in kısa turunda lider Kimi Antonelli’nin 2.859 saniye gerisinde kaldı. Ayrıca, yeni büyük aerodinamik güncelleme paketiyle güçlenen Cadillac takımının en hızlı ismi Sergio Perez’e de 0.997 saniyelik bir fark oluştu.
Tüm bu olumsuz tabloya rağmen, Fernando Alonso pit yoluna dönerken takım telsizinden olumlu mesajlar verdi. Alonso, takımın ilerleme kaydettiğini vurgulayarak “Yaklaşıyoruz” ifadelerini kullandı ve “İyi bir tur attım” dedi.
Bu mesaj, zor günler geçiren Aston Martin ve Honda ekibine moral vermek amacıyla kamuoyuna açık bir şekilde iletildi. Ancak bu sözler, tur zamanlarında henüz net olarak görülmese de takımın operasyonel anlamda kaydettiği gerçek gelişmeleri de yansıtıyor. Alonso, yaz arasından sonra gelecek büyük aerodinamik güncellemeler öncesinde, mevcut eksikliklerin tur zamanlarını gölgede bıraktığını belirtti.
Alonso, Crash.net’e yaptığı açıklamada, “Elbette tüm telsiz mesajları özel konuşmalar, her zaman söylediğimiz gibi,” diyerek esprili bir yanıt verdi. “Takım içinde bu hafta sonu bazı zorluklarla karşılaştık, belki de rakım, farklı bir pist, enerji yönetimi açısından oldukça zorlu bir yer. FP1’den itibaren sürüş karakteristiği, vites kutusu, vites küçültme ve büyütme ile enerji tutarlılığı konusunda büyük adımlar attık. Sezonun ilk bölümünde enerji dağılımı biraz tutarsızdı, sıralama turlarında her turda düzlüklerde ve viraj girişlerinde farklı hızlara sahiptik. Burada bu konuya özellikle odaklandık ve bu yıl ilk kez üç tur boyunca aynı enerji dağılımını elde ettim. Bu sayede virajlarda sınırları zorlayabildim, çünkü bir sonraki viraja yaklaşırken hızımı biliyordum.”
Alonso, üç serbest antrenman seansı boyunca kaydedilen istikrarlı ilerlemeden memnuniyet duyduğunu belirtti. “FP1’den sıralama turlarına kadar attığımız adımlar çok cesaret vericiydi. Gridin en arkasındayız, hatta en yakın rakibimiz Cadillac bile burada büyük bir adım attı. Ancak takım hâlâ puan ya da podyum mücadelesi veriyormuş gibi çalışıyor, bu perde arkasında çok önemli. Her hafta sonu sonuncu olduğunuzda motivasyon kaybetmek çok kolay, ancak takımda kimse pes etmiyor ve her seansta aracı geliştirmek için çalışıyor. Bu yüzden hem takım hem de pilot olarak pes etmemek için motivasyon buluyorsunuz, çünkü onlar da pes etmiyor. Bugün kastettiğim buydu, FP1’den sıralama turlarına kadar kaydedilen gelişimi görmek olumluydu.”
Aston Martin pist üstü operasyon sorumlusu Mike Krack, takımın aerodinamik güncelleme paketinin gelmesini beklerken vites kutusu ve güç ünitesi yönetimi gibi tüm alanlarda çalışmasının önemine dikkat çekmişti. Alonso da bu yaklaşımı desteklediğini ifade etti.
“Kesinlikle, bence Miami veya Kanada’da güncellenmiş paketi ekleseydik bile, bu enerji dağılımı sorunu, vites kutusu gibi birçok küçük detayda hazır değildik. Bu yüzden yeni paket gelene kadar bu yarışları tüm bu konuları geliştirmek için kullanıyoruz. Bunlar küçük detaylar değil, çünkü bu tür şeylerde de ciddi tur zamanı var. Son dört Grand Prix’dekiyle aynı pozisyondayım ama bugün diğer sıralama turlarına göre daha mutlu hissediyorum.”
Alonso, hem takımın hem de Honda’nın gösterdiği çabayı takdir ettiğini vurguladı. “Sadece burada değil, fabrikalarda da. Her hafta sonu daha da geride görünürken 1000 kişiyi motive etmek ve performans bulmak zor, ama biz birlik içindeyiz. Herkes tam gaz çalışıyor. Sürücüler olarak bize ilham veriyorlar. Tüm ilerlemeyi göremiyoruz, çünkü sadece tur zamanı ekranında kötü haberleri hissediyoruz. Ama garajda, toplantılarda, fabrikada gördüğünüzde, ne kadar çok çalışmanız ve gelişmeniz gerektiğini anlıyorsunuz, çünkü sonuçlar bunu göstermese de hâlâ çok yüksek bir seviyedeler. Siz de o seviyeye ayak uydurmak ve maksimum performans göstermek zorundasınız.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099747/1/fernando-alonso-explains-positive-aston-martin-radio-messages-despite-disaster

