Fabio Di Giannantonio: “MotoGP’deki yeni start prosedürü biraz korkutucu”
MotoGP’de 26-28 Haziran tarihlerinde gerçekleştirilecek Hollanda Grand Prix’siyle birlikte, 2019’dan bu yana kullanılan ön start cihazları yasaklandı. Bu değişiklikle birlikte, start sonrası ilk virajda frenlemenin daha doğal ve güvenli hale getirilmesi hedefleniyor. Ön start cihazı kullanılmadığında, pilotlar ilk virajda fren yaparken ön süspansiyonun tam hareket mesafesinden faydalanabilecek. Oysa cihaz aktifken, ön süspansiyon starttan frenleme anına kadar ciddi şekilde sıkışmış oluyordu.
Ancak Fabio Di Giannantonio, yeni start kuralının farklı bir sorunu beraberinde getirdiğini düşünüyor. İtalyan pilot, ön start cihazı olmadan kalkışlarda ön tekerin havaya kalkmasının (wheelie) daha belirgin hale geleceğini ve bunun da ilk virajda frenleme bölgesine girerken sorun yaratabileceğini belirtti.
Assen’de gerçekleştirilen serbest antrenmanların ardından konuşan Di Giannantonio, “Bugün denedim ve o kadar da kötü değildi diyebilirim. Cihazla viraj çıkışında tam gaz gittiğinizdekiyle oldukça benzer. Yani gayet normal,” ifadelerini kullandı.
“Bence yaşayabileceğimiz tek sorun, ilk viraja ön teker yere temas etmeden gelmek olabilir. Frenlemeye başladığınızda ön teker yere basmıyorsa, ön tarafı kilitleme riski doğabilir. Şu anda sınır bu, dikkat edilmesi gereken nokta burası. Yarın ve pazar günü nasıl olacağını göreceğiz. Umarım her şey yolunda gider.”
Di Giannantonio, ön start cihazlarının kaldırılmasından yana olmayan isimlerden biri olarak dikkat çekiyor. İtalyan pilot, cihazların güvenlik açısından da bir sorun teşkil etmediğini savunuyor. “Benim açımdan ön holeshot cihazı güvenlik için de uygundu. Ancak analizlerini yapıp bu kararı verdilerse, bu şekilde başlamak daha iyi. Şu anda bana biraz korkutucu geliyor ama bu kişisel görüşüm. Amaç ilk virajda bu tarz kazaların yaşanmaması, o yüzden bu şekilde devam edeceğiz,” dedi.
Stabilite Arayışı
Assen’deki serbest antrenmanlarda yedinci sırada yer alan VR46 Racing Team pilotu, ayarlarında stabilite eksikliği yaşadığını ve özellikle yumuşak arka lastikle hızlı tur atmakta zorlandığını belirtti.
“Özellikle yumuşak lastiklerle o çok hızlı turu bulmakta eksik kaldım. Bunu geliştirmemiz gerekiyor. Orta hamur lastiklerle çok daha yakındım. Genel olarak motosiklet oldukça dengesiz ve ön ile arka tarafta tutunma konusunda biraz ‘kısa battaniye’ durumundayız. Şu anda paketi maksimuma çıkarmaya çalışıyoruz ve en iyi paketi henüz gösteremedik. Yarın daha iyi olmayı umuyorum,” ifadelerini kullandı.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099511/1/fabio-di-giannantonio-finds-new-motogp-starts-little-scary

