MotoGP lideri Marco Bezzecchi: “Yarıştan men cezası doğruydu, her şeyi kabul ediyorum”
MotoGP şampiyona lideri Marco Bezzecchi, Çekya Grand Prix’sinden men edilmesine yol açan pist görevlisine yönelik hareketinin ardından verilen cezanın “doğru” olduğunu belirterek, “Her şeyi kabul ediyorum” dedi.
Aprilia pilotu Bezzecchi, geçtiğimiz cumartesi günü Brno’da gerçekleştirilen sprint yarışında yaşadığı kazanın ardından bir pist görevlisine çarpması nedeniyle, pazar günkü ana yarıştan men edildi. Aprilia takımı, verilen cezanın iptali için itirazda bulunsa da, FIM hakemleri bu başvuruyu reddetti ve İtalyan üretici konuyu daha ileri taşımama kararı aldı.
Bu ceza, şampiyona lideri Bezzecchi için ağır bir kayıp oldu. İtalyan pilotun takım arkadaşı Jorge Martin ile arasındaki puan farkı sekize inerken, Marc Marquez de liderliğin sadece 40 puan gerisinde yer aldı.
Bezzecchi, pazar günü yaptığı açıklamada pist görevlisinden özür dilemiş ve ısınma turları öncesinde görevlisiyle sarılarak barışmıştı.
“Cezayı tamamen anladım ve kabul ediyorum”
Hollanda Grand Prix’si öncesi perşembe günü ilk kez kamuoyuna konuşan Bezzecchi, ceza hakkında şunları söyledi: “Cezayı tamamen anladım. Bence verilen ceza doğruydu ve her şeyi kabul ediyorum. Bu durumu bir insan olarak gelişmek için bir fırsat olarak görmeye çalıştım. Sonuç olarak, böyle olması gerektiğini düşünüyorum.”
Bezzecchi, yaşananlardan dolayı hâlâ kendisini kötü hissettiğini vurgulayarak, “Öncelikle, elbette çok zor bir hafta sonuydu, ancak bu günler de oldukça zor geçiyor. Brno’daki hareketim için bir kez daha özür dilemek istiyorum. Bu, benden çok kötü bir davranıştı ve durumu doğru şekilde yönetemedim. Kendimi çok kötü hissettim ve hâlâ da hissediyorum. Sadece kendim için değil, takımım, fabrikam, şampiyona ve bu görüntüyü hak etmeyen herkes için üzgünüm. Elbette, olayın en çok içinde olan pist görevlisinden de tekrar özür diliyorum. Bir kez daha özür dileyip yoluma devam etmeye ve odaklanmaya çalışacağım,” ifadelerini kullandı.
“Bunu bir ders olarak kullanmak istiyorum”
Bezzecchi, aldığı cezanın kendisi için “büyüme fırsatı” olacağına inandığını, ancak Çekya Grand Prix’sini kaçırmanın “kolay kabullenilebilecek bir şey olmadığını” dile getirdi: “Elbette, bu anı bir ders olarak kullanmak istiyorum ama zaten kararı duyduğum anda dersimi aldım. Bu yüzden verilen cezanın doğru olduğunu düşünüyorum, ancak kabullenmek kolay olmadı. Biz yarışçılar yarışmak isteriz ama sonuçta durum böyle. Bu, her açıdan gelişmek için bir fırsat, sürüş anlamında da. Umarım bu olay bana gerçekten yardımcı olur.”
Sprint yarışının ardından medyaya konuştuğunda olayla ilgili detay vermeyen Bezzecchi, cezayı almadan önce pist görevlisinden özür dilemek istemediğini, bunun samimiyetsiz görünebileceğinden çekindiğini belirtti: “Elbette bir ceza alacağımı bekliyordum çünkü bu yapılmaması gereken bir hareket. Ayrıca, hemen gidip özür dilemek istemedim çünkü insanların, ceza almamak için özür dilediğimi düşünmesini istemedim. Bu yüzden ceza kesinleşene kadar bekledim ve ardından hatam için ona içten bir özür diledim. Biraz konuştuk, ikimiz de ağladık. Kötü bir anda, benim için çok güzel bir andı, üzerimden büyük bir yük kalktı. Ama dediğim gibi, hemen ceza alacağımı bekliyordum. Ne olacağını bilmiyordum ama sonunda men cezası geldi ve bu da kabul edilebilir bir sonuçtu.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099289/1/penalty-was-right-marco-bezzecchi-agreed-brno-motogp-race-ban

