Trackhouse MotoGP pilotu Raul Fernandez, ön holeshot cihazlarının kaldırılmasının ardından startların artık “çok daha iyi” olduğunu ve özellikle soğuk havalarda yarışların daha güvenli hale geleceğini belirtti.
Geçtiğimiz haftalarda yaşanan birinci viraj kazalarının ardından, bu hafta sonu gerçekleştirilecek Hollanda Grand Prix’si öncesinde MotoGP yönetimi, ön holeshot cihazlarının derhal geçerli olmak üzere yasaklandığını açıkladı. Bu kararın amacı, start anındaki güvenliği artırmak olarak gösterildi.
Ön holeshot cihazı, pilotun gridde fren yapmasıyla devreye giriyor ve motosikletin ön kısmını alçaltarak startta daha iyi kalkış sağlıyor. Ancak pilotlar ilk virajda fren yaptıklarında bu sistem devreden çıkıyor.
Assen’de cuma günü gerçekleştirilen serbest antrenmanlarda, yeni start prosedürüne alışabilmeleri için pilotlara iki ek start denemesi hakkı tanındı.
Raul Fernandez, ilk başta bu değişikliğin “garip” hissettirdiğini ancak özellikle soğuk yarışlarda çok daha güvenli olacağına inandığını ifade etti. Fernandez, “Oldukça garip hissettim çünkü motosikleti durdurup start prosedürünü uyguladığımda bir şeyleri eksik yapıyormuşum gibi geldi,” dedi.
“Ön cihazın kaldırılmasındaki amaç, birinci viraja daha düşük hızla gelmemiz. Bence artık birinci viraja daha düşük hızla geleceğiz. Burada, sıcak havada bu büyük bir sorun olmayacak çünkü wheelie yaptığımızda ve tekrar yere indiğimizde ön lastik kilitlenmiyor. Ama Silverstone gibi soğuk yarışlarda kritik anlar yaşanabilir. Yani burada bir denge var,” ifadelerini kullandı.
Fernandez, birinci virajda frenlemenin de çok daha iyi hale geldiğini çünkü motosikletini durdururken artık çok daha fazla kontrol sahibi olduğunu belirtti. “Açıkçası çok daha iyi. Frenleri daha iyi kontrol edebiliyorsunuz çünkü ön süspansiyonun çalıştığını hissediyorsunuz. Daha önce sadece ön cihazı devreden çıkarmak için fren yapıyorduk. Şimdi ise çizginizi hazırlamak için fren yapabiliyorsunuz,” dedi.
Fernandez, Hollanda Grand Prix’si cuma antrenmanlarını fabrika Aprilia pilotu Marco Bezzecchi’nin ardından ikinci sırada tamamladı. Geçtiğimiz hafta sonu Çekya Grand Prix’sinde apandisit sorunu yaşayan Fernandez, seans sonrası fiziksel durumundan endişe ettiğini ancak Assen’de kendisini çok daha iyi hissettiğini söyledi.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099471/1/why-motogp-starts-feel-better-one-rider-after-major-rule-change-assen

