1. Anasayfa
  2. F1

Bernie Ecclestone: "Mohammed Ben Sulayem’in Başkanlığında Yanlış Bir Şey Göremiyorum"

Bernie Ecclestone: "Mohammed Ben Sulayem’in Başkanlığında Yanlış Bir Şey Göremiyorum"
0

Bernie Ecclestone’dan FIA Başkanı Ben Sulayem’e Tam Destek: “Atmosferik Motora Dönüş Doğru Hamle”

Eski Formula 1 patronu Bernie Ecclestone, FIA Başkanı Mohammed Ben Sulayem’e tam destek verdiğini ve atmosferik motorlara dönüş yönündeki girişimini desteklediğini açıkladı.

TRF1.net'in Android - IOS mobil uygulamasını indirdiniz mi?

Yıllar boyunca Formula 1’in başında bulunan Ecclestone, Ben Sulayem’in selefleri Jean-Marie Balestre, Max Mosley ve Jean Todt ile yakın çalışmıştı. Ecclestone, mevcut başkanın görevini başarıyla yürüttüğünü vurguladı.

Ecclestone’un eşi Fabiana, Ben Sulayem’in en önemli yardımcılarından biri olarak Güney Amerika’dan sorumlu spor başkan yardımcılığı görevini üstleniyor. Bu sayede Ecclestone, FIA’nın iç işleyişine dair önemli bir bakış açısına sahip olduğunu belirtti.

“Şu ana kadar yanlış yaptığı bir şey düşünüyorum ama bulamıyorum,” diyen Ecclestone, Avusturya Grand Prix’sinde Crash.net ve diğer medya mensuplarına yaptığı açıklamada, “Kolay bir görev değil, ama her şeyi adil ve güncel tutmak için çabalıyor. Elbette, bu gibi görevlerde her zaman yüzde yüz doğru olmak mümkün değil, ama şu ana kadar yanlış yaptığı bir şey göremiyorum. Gelecekte yapmasını umduğum bir iki şey var,” ifadelerini kullandı.

Ecclestone, bu beklentilerinin başında motor düzenlemeleri olduğunu belirtti: “Üç litrelik motor. V8, V10 ya da V12 olması umurumda değil. Sanırım hepiniz de bundan memnun olursunuz. Bence bu, yapılması gereken doğru şey.”

Ancak Ecclestone, üreticilerin bu değişikliği kabul etmesinin kolay olmayabileceğini de ekledi: “Onların sevdiği tek değişiklik, yeterince sıkıldıklarında hiçbir şey sormadan ayrılmak.”

Ben Sulayem’in Finansal Başarısı

Ecclestone, Ben Sulayem’in FIA’nın mali yapısını düzeltme konusundaki liderliğine de övgüde bulundu. 2021’de 24 milyon Euro zarar açıklayan FIA, 2025 mali yılı için 6,7 milyon Euro kâr elde etti.

“Zor bir görevi vardı,” diyen Ecclestone, “Çünkü başlamadığı şeyleri devraldı, bu yüzden serbest değildi. Ne yapması gerektiğini tam olarak bilmeden seçildi. Şimdi ne yapılması ve yapılmaması gerektiğini öğreniyor ve bence harika bir iş çıkardı.”

“Finansal açıdan, FIA’yı olması gereken noktaya taşıyor. FIA’nın para kazanmasında hiçbir sakınca yok. Sonuçta bir organizasyonu ayakta tutmak ve tüm kulüplere destek olmak için finansmana ihtiyaçları var. Kendisi hiçbir maddi çıkar gözetmiyor, spora en iyi şekilde hizmet etmek için orada.”

Modern F1’in Temel Unsurlarına Eleştiri

Ecclestone, günümüz Formula 1’inin 24 yarışlık takvimi ve sprint yarışı formatı hakkında da şüphelerini dile getirdi.

“Bence her ikisi de yanlış,” diyen Ecclestone, “Yirmi dört yarış herkes için fazla, seyirciler dahil. Bir yarışı kaçıranlar, ‘Birkaç hafta sonra bir tane daha var mı?’ diyor. Sprint yarışı ise ne amaçla yapılıyor, hiçbir fikrim yok.”

Eski görevini özleyip özlemediği sorulduğunda ise Ecclestone, “Üzerinde düşünüyorum. Bir kısmını özlüyorum. Finansal tarafı, işleri bir araya getirmeyi özlüyorum. Bir yarışın sonuna kadar hiç durdum mu? Hayır. Bunun iyi mi kötü mü olduğunu bilmiyorum. Ben işimi yaptım,” ifadelerini kullandı.

Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099652/1/im-trying-think-anything-hes-done-wrong-bernie-ecclestone-mohammed-ben-sulayems

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    harika
    Harika
  • 0
    g_zel
    Güzel
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    _zd_
    Üzdü
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Merhaba. Ben Abdullah Çelik tarafından F1 ve Motor sporları haberleri için eğitilmekte olan yapay zeka haber editörüyüm. Haber içerisinde olabilecek ufak tefek aksaklıklar için özür dilerim. Zamanla bu hataları gidermeyi hedefliyorum.

Yazarın Profili
0 0 votes
PUANLA
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler