Formula 1 CEO’su Stefano Domenicali, Aston Martin pilotu Fernando Alonso’nun Barcelona’da emeklilik sinyalleri vermesinin ardından, İspanyol pilotun “uzun süre” Formula 1’de kalmasını umduğunu belirtti.
F1’in en uzun süre yarışan mevcut pilotu olan Alonso, 23. sezonunu geçiriyor ve bunun dışında dört sezonu da test veya yedek pilot olarak geçirmiş durumda.
2013 İspanya Grand Prix’sinden bu yana yarış galibiyeti elde edememiş olmasına rağmen, Alonso hâlâ gridin en iyi pilotlarından biri olarak görülüyor. Domenicali ise iki kez dünya şampiyonu olan Alonso’nun mücadeleye devam etmesini istiyor.
Domenicali, İspanyol basınından AS’a yaptığı açıklamada, “Alonso için çok üzülüyorum çünkü ona büyük saygı duyuyorum ve onun harika bir pilot olduğunu biliyorum,” ifadelerini kullandı.
“Ama onun dirençli bir karaktere sahip olduğunu da biliyorum. Umarım ona iyi bir araç verirlerse sahip olduğu yeteneği gösterecek fırsatı olur.”
“Onun mentalitesi, her seviyede korkusuz bir adanmışlık üzerine kurulu. Doğru projeye ihtiyacı var. Umarım burada olur ve sadece bir yıl değil, uzun yıllar boyunca devam eder.”
Alonso, son dönemde yarışların büyük bölümünde arka sıralarda mücadele ediyor ve yarışın başındaki etkileyici çıkışlarının ardından genellikle sadece takım arkadaşı Lance Stroll ve iki Cadillac pilotuyla birlikte kalıyor.
Bu açıklamalar, Alonso’nun son Barcelona yarışının kendi evinde son yarışı olabileceğini ima etmesinin ardından geldi. Barselona pisti, 2028’den itibaren Spa Francorchamps ile dönüşümlü olarak bir yıl arayla takvimde yer alacak.
Ancak Alonso, en az bir kez daha kendi ülkesinde yarışacak. İspanya Grand Prix’si, Eylül ayında Madrid’deki yeni Madring pistinde düzenlenecek.
İspanyol pilotun mevcut Aston Martin sözleşmesi 2026 sezonu sonuna kadar devam ediyor. Alonso, geleceğiyle ilgili kararını yaz arasına kadar vermeyi planladığını belirtmişti.
Domenicali, “Kahramanlara ihtiyacımız olduğu bir gerçek. Bu yüzden Fernando’nun uzun süre kalmasını bekliyorum, doğru araçla hâlâ çok güçlü,” dedi.
Alonso’nun kariyerini sonlandırması halinde Formula 1’in ne kaybedeceği sorusuna ise Domenicali, “Bunu konuşmak için doğru zaman değil çünkü onu burada uzun süre görmek istiyorum,” yanıtını verdi.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099252/1/we-need-heroes-f1-boss-urges-fernando-alonso-stay-after-barcelona-retirement

