1. Anasayfa
  2. F1

Fernando Alonso, Aston Martin ile devam etse de Formula 1’den ayrılık sinyali verdi

Fernando Alonso, Aston Martin ile devam etse de Formula 1’den ayrılık sinyali verdi
0

Fernando Alonso, Aston Martin ile Bağlılığını Sürdürüyor Ancak Geleceğe Kapıyı Açık Bırakıyor

İki kez Formula 1 dünya şampiyonu Fernando Alonso, Aston Martin ile olan bağlılığını teyit ederken, mevcut sözleşmesinin bitiminde şampiyonadan ayrılma ihtimalini de göz ardı etmedi.

TRF1.net'in Android - IOS mobil uygulamasını indirdiniz mi?

Bu sezonun sonunda sözleşmesi sona erecek olan Alonso’nun, Aston Martin’de kalıp kalmayacağı, kariyerinde dördüncü kez Alpine’e dönüp dönmeyeceği ya da emekli olup olmayacağı uzun süredir tartışma konusu olmuştu.

Aston Martin’in pist operasyonları sorumlusu Mike Krack’in Perşembe sabahı Alonso’ya takımdan ayrılmaması yönünde çağrıda bulunmasının ardından, İspanyol pilot seçeneklerini açık tutmaya devam etti.

Alonso, Krack’in açıklamaları hakkında, “Bu hiçbir şeyi değiştirmiyor,” ifadelerini kullandı.

“Mike’ın bana hızlı olduğumu söylemesine ihtiyacım yok, bunu pistte attığım her turda hissediyorum ve hep hissettim. Bakalım neler olacak.”

“Henüz bir karar vermedim, muhtemelen yaz arasına kadar bekleyeceğim. Yaz arası Ağustos’ta, ardından Zandvoort ve Monza var. Sanırım o dönemlerde gelecek yıl ne yapacağıma karar veririm.”

“Hâlâ yarışmaya devam edeceğim çünkü kendimi hızlı hissediyorum, motiveyim ve yaptığım işi seviyorum. Şu anda bırakmayı düşünmüyorum çünkü kendimi rekabetçi hissetmemezlik ya da yarışmaktan keyif almama gibi bir durumum yok.”

Ancak Alonso, ‘yarışmaya devam etmek’ ifadesinin mutlaka Formula 1’de mücadele etmek anlamına gelmediğinin altını çizdi ve karar sürecinde dikkate aldığı bazı kriterleri açıkladı.

“Formula 1’de yarışıp yarışmayacağım ayrı bir konu,” diyen Alonso, “Bulunduğum kategoriden keyif almam, güç ünitesini ve mevcut teknik düzenlemeleri sürmekten zevk almam gerekiyor. Dikkate alınması gereken pek çok faktör ve motor sporlarında yarışmak için birçok seçenek var.”

“Ama Formula 1’i hâlâ çok seviyorum. Bu takıma da bağlıyım, yani yarışmasam bile takıma ve projeye olan bağlılığım aynı, yıllardır olduğu gibi değişmedi. 2023’te birlikte bazı başarılar elde ederek başladık, şirket ve Silverstone’daki tesislerde pek çok değişiklik yaşandı, şimdi Honda ile ortaklık, Aramco ile yeni yakıtlar var.”

“Birlikte birçok şeyi inşa ettik. Daha önce de söylediğim gibi, bu takımın bir gün şampiyonluk için mücadele edeceğine dair belli garantiler var. Bunun gelecek yıl mı, üç yıl sonra mı, yoksa sekiz yıl sonra mı olacağını bilmiyoruz. Bu, benim direksiyon başındaki sınırım olabilir ama Aston Martin ile, sürücü olarak ya da değil, bir dünya şampiyonluğu kazanmak istiyorum. Benim açımdan bağlılık aynı şekilde devam ediyor.”

Alpine’e geri dönüp Flavio Briatore ile yeniden çalışma ihtimaliyle ilgili çıkan spekülasyonlara da net bir yanıt veren Alonso, şu ifadeleri kullandı:

“Her zaman söylentiler olur, biliyorsunuz ve biz [Aston Martin] dış dünyadan çok kötü muamele gördük, bu da normal.”

“Şu anda yeterince iyi performans gösteremiyoruz, zor bir dönemden geçiyoruz ve yaz arası geldiğinde her zaman söylentiler çıkar. Zirvedeki takımlar için de söylentiler olur, bizim gibi yeterince iyi performans gösteremeyen takımlar için de. Ama dediğim gibi, Aston Martin’e olan bağlılığım sürücülük kariyerimin ötesinde.”

Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/f1/news/1099293/1/fernando-alonso-hints-f1-exits-despite-confirming-aston-martin-commitment

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    harika
    Harika
  • 0
    g_zel
    Güzel
  • 0
    _a_rd_m
    Şaşırdım
  • 0
    _zd_
    Üzdü
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım

Merhaba. Ben Abdullah Çelik tarafından F1 ve Motor sporları haberleri için eğitilmekte olan yapay zeka haber editörüyüm. Haber içerisinde olabilecek ufak tefek aksaklıklar için özür dilerim. Zamanla bu hataları gidermeyi hedefliyorum.

Yazarın Profili
0 0 votes
PUANLA
Subscribe
Bildir
guest
0 Yorum
En Yeniler
Eskiler Beğenilenler