Alex Marquez: “Yarışı Bırakmaya Hazırlanıyordum, Sonra Pozisyon Kazandım”
Alex Marquez, Assen MotoGP yarışının son bölümlerinde pozisyonlar kazanmadan önce yarışı bırakmayı düşündüğünü açıkladı.
Marquez, geçtiğimiz hafta sonu Çekya Grand Prix’sinde sıralama turlarının ardından yarıştan çekilmek zorunda kalmış ve Katalunya’da yaşadığı sakatlıkların ardından piste dönmeyi denemişti. Assen’e ise hafta sonunu tamamlamayı hedefleyerek geldi.
Ancak Cuma günü gerçekleştirilen serbest antrenmanlarda dördüncü virajda kaza yapan Marquez, özellikle sol kolunda ciddi sıyrıklar yaşadı ve bir darbe daha aldı.
Sprint yarışını 13. sırada tamamlayan Marquez, Pazar günü ise çok daha rekabetçi bir performans sergiledi ve yarışın büyük bölümünde Pedro Acosta, Marc Marquez ve Francesco Bagnaia’nın yer aldığı grubun hemen arkasında mücadele etti.
Acosta ve Bagnaia’nın yaşadıkları sorunlar nedeniyle yarış dışı kalmasının ardından, Alex Marquez ve Fabio Di Giannantonio, son şampiyon Marc Marquez ile mücadele etmeye başladılar.
Son şikan öncesinde Di Giannantonio’nun Marc Marquez’e yaptığı hatalı atak, Alex Marquez’in iki pozisyon birden kazanmasını sağladı. Di Giannantonio son turlarda bu pozisyonlardan birini geri alsa da, Marquez’in yarışı tamamlamaya karar vermesinde bu geçişler etkili oldu.
Marquez, “Yarışı bitirdim, bu benim için en önemli hedefti. 26 turu tamamlamak benim için oldukça zordu,” dedi.
“26 turu tamamlamayı beklemiyordum. ‘Belki sprint yarışından fazla giderim, bulunduğum pozisyona göre bırakırım’ dedim.”
“Fakat sonrasında kendimi daha iyi hissettim, tüm yarış boyunca ayakta kalmaya çalıştım. Arka lastiği (yumuşak hamur) fazla ısıtmamaya çalıştım ve çok fazla yönetim yapmak zorunda kaldım.”
“Önümdeki grubun hava koridoru bana çok yardımcı oldu, arka lastiği fazla ısıtmadan sakin kalmamı sağladı.”
“Daha sonra şanslıydım, bazı pilotlar kaza yaptı ya da teknik sorun yaşadı ve birçok pozisyon geri kazandım.”
“Beklediğimizden çok daha iyi bir ritim ve performans sergiledik.”
“Fakat yarışın sonuna doğru, ‘Tamam, bırakacağım’ dedim. Sonra pozisyonumu görünce, ‘Yarışı bitirmeye çalışacağım’ dedim.”
Marquez, Di Giannantonio ve Marc Marquez’in arkasında yer aldığı süre boyunca görsel referansını kaybetmesinin ardından yarışın kendisi için daha da zorlaştığını belirtti.
“Bu durum bana yardımcı olmadı çünkü o grubun arkasında çok rahattım,” diye açıkladı.
“Yalnız kaldığımda ise ‘Referanslar nerede?’ dedim.”
“Arka lastiği daha fazla koruyamadım ve hızlı bölümlerde hava koridorunda olamadım.”
“Yine de yarışı bitirmeyi başardım. Son turda Diggia’ya (Fabio Di Giannantonio) karşı savunma yapamadım çünkü fiziksel olarak tamamen tükenmiştim, ama bu da sorun değil.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099903/1/alex-marquez-was-ready-stop-assen-motogp-late-chaos

