Marc Marquez, bu hafta sonu Assen’de ön holeshot cihazlarının kaldırılmasının, ilk etapta 1. viraja kadar olan bölümde tehlikeyi artırabileceği konusunda uyarıda bulundu.
Ön alçaltma cihazı olmadan, daha büyük wheelie’ler (ön tekerin havaya kalkması) pilotların düzlükte yanlara savrulmasına veya frenajda ön tekerin yere inmesiyle kontrol kaybı yaşanmasına neden olabiliyor.
MotoGP pilotları, geçen hafta sonu Brno’da ve bu hafta Assen’de, yasağın erken uygulanmasına hazırlık amacıyla ekstra antrenman startları gerçekleştirdi.
2027 sezonunda yasaklanması planlanan ön holeshot cihazı, 1. viraj öncesinde devreden çıkarmak için gereksiz derecede sert frenaj yapılmasına yol açtığı gerekçesiyle erkenden kaldırıldı.
Pramac Yamaha pilotu Jack Miller ise sistemin frenaj bölgesine kadar yaklaşık 30 km/saat ekstra hız kazandırabildiğini belirtti.
“İki Farklı Durum”
“İki farklı durum var. Starttan ilk viraja kadar olan bölüm çok daha tehlikeli,” diyen Marc Marquez, şunları ekledi:
“Frenaj noktasından viraja kadar ise daha güvenli.
“Dört start denedim, bunların ikisinde ilk viraja geldiğimde ön teker yere değmedi.
“Antrenmanda bu kolay çünkü gazı nazikçe açıyorsun, ama tüm motosikletlerle gerçek bir startta bakalım kim ön lastiği yere değdirmek için gazı kontrollü açacak.”
Marquez, arka alçaltma cihazının hâlâ kullanılabilmesi nedeniyle wheelie riskinin her zamankinden fazla olduğunu belirtti.
“Ama bu normal bir durum. Arka şu anda çok alçak çünkü arka cihazı hâlâ kullanabiliyoruz ve bu daha fazla performans sağlıyor, fakat önü kullanamıyoruz.
“Frenaj noktası, holeshot cihazını devreden çıkarmaya gerek kalmadığı için daha doğal, fakat starttan frenaj noktasına kadar çok kolay bir şekilde bir şeyler yaşanabilir.”
“Tek umudum herkesin kontrolü elinde tutması.
“Ama 2017’de Catalunya’da Petrucci bana karşı savrulmuştu, neredeyse duvara gidiyordu. Bu tür şeyler yaşanabilir…”
Arka alçaltma cihazı da 2027’den itibaren yasaklanacak. Ancak Marquez, motosikletin starttaki dengesini yeniden sağlamak için bu cihazın hemen kaldırılmasının pratik olmadığını söyledi.
“Arka cihazı yasaklamak imkânsız, çünkü sürüş sırasında kullanıyoruz. Ön holeshot’u sadece startta kullanıyorduk,” ifadelerini kullandı.
Marquez, Cuma günkü serbest antrenmanlarda altıncı sırada yer aldı ancak zorlandığını ve ünlü Hollanda pistinden keyif almadığını itiraf etti.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099499/1/i-just-hope-everybody-keeps-control-marc-marquez-motogp-holeshot-ban-trade

