MotoGP’de 11 Takım, 2027-2031 Dönemi İçin Şampiyona ile Anlaşma Sağladı
MotoGP gridinde yer alan 11 takımın tamamı, MotoGP ile yeni bir beş yıllık anlaşmaya imza attı ve böylece gridde herhangi bir değişiklik olmayacağı kesinleşti.
Bu yeni anlaşma, Ducati, Aprilia, KTM, Honda ve Yamaha’nın birkaç gün önce MotoGP ile ticari anlamda uzun vadeli bağlılıklarını açıklamalarının hemen ardından geldi. MotoGP ile üreticiler arasındaki bu yeni sözleşmenin beklenenden daha uzun sürmesi, pilot piyasasında da yavaşlamaya neden olmuştu. Ancak Ducati’nin Marc Marquez ile iki yıllık yeni sözleşmesini duyurmasının ardından bu alanda da hareketlilik başladı.
MotoGP Sports Entertainment Group ile 11 takım arasında yapılan yeni anlaşma, yakın zamanda holeshot cihazlarının yasaklanmasını da içeren teknik düzenleme değişikliklerinin ardından duyuruldu.
MotoGP Grup CEO’su Carmelo Ezpeleta, 11 takımla yapılan yeni anlaşma hakkında şu ifadeleri kullandı:
“Takımlarla bu anlaşmanın imzalanması, MotoGP için belirleyici bir anı temsil ediyor ve şampiyonanın en az 2031’e kadar izleyeceği çerçeveyi oluşturuyor. Üreticiler, FIM ve padoktaki tüm paydaşlarla birlikte sporun yeni dönemine sağlam bir temel hazırladık.
Bu anlaşma, takımlar için daha fazla istikrar sağlarken, onların şampiyonadaki merkezi rolünü de güçlendiriyor. 11 takımımızın her biri kendine özgü kimliği ve MotoGP’ye kattığı değerle öne çıkıyor. Artan tanıtım çalışmalarıyla birlikte, bu durum taraftarları aksiyona daha da yakınlaştıracak ve sporun küresel çekiciliğini artıracak.
Takımlara süreç boyunca gösterdikleri iş birliği ve yapıcı yaklaşımları için teşekkür ediyorum. Hepimizin ortak hedefi; dünyadaki en iyi ve en güvenli yarışları sunmak, küresel izleyici kitlemizi büyütmek ve taraftarlar, iş ortakları ve paydaşlar için daha fazla değer yaratmak.”
Yeni anlaşmaya imza atan 11 takım şu şekilde: Aprilia Racing, BK8 Gresini Racing MotoGP, Ducati Lenovo Takımı, Honda HRC Castrol, LCR Honda, Monster Energy Yamaha MotoGP, Pertamina Enduro VR46 Racing Takımı, Prima Pramac Yamaha MotoGP, Red Bull KTM Factory Racing, Red Bull KTM Tech3 ve Superfile Trackhouse MotoGP Takımı.
IRTA Başkanı ve LCR Honda takım patronu Lucio Cecchinello ise şu açıklamayı yaptı:
“Tüm MotoGP takımlarının 2027-2031 dönemi için MotoGP Grubu ile anlaşmaya vardığını doğrulamaktan büyük memnuniyet duyuyorum. Aynı zamanda, bu sürenin ötesinde yapılacak yeni anlaşmalar için de temeller atılmış oldu.
Bu anlaşma, tüm takımlar için istikrar, güven ve uzun vadeli, üst düzey sportif projelere yatırım yapabilmeleri adına gerekli kaynakları sağlıyor. MotoGP Grubu’na, Carmelo Ezpeleta’ya, Carlos Ezpeleta’ya ve tüm takımlara süreç boyunca gösterdikleri yapıcı yaklaşımdan dolayı içtenlikle teşekkür ediyorum.
Süreç tüm taraflardan zaman, dikkat ve sorumluluk gerektirdi; ancak hiç şüphe yok ki ortaya çıkan sonuç, sporumuzun geleceği ve MotoGP’nin sunduğu dünya standartlarında eğlence için son derece olumlu.”
Tüm 11 takım, mevcut 1.000cc güç ünitelerinin yerine geçecek olan 850cc motorlara dair kural değişikliğinin de bir parçası olacak.
Pazartesi günü Brno’da gerçekleştirilen testlerde, tam zamanlı birçok pilot 850cc prototip motosikletleri ve Pirelli lastiklerini ilk kez deneme fırsatı buldu.
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099270/1/motogp-teams-sign-five-year-contract-ahead-major-2027-shake

