Toprak Razgatlıoğlu, Hollanda Grand Prix’sinde En İyi MotoGP Sonucunu Zorlarken Yarış Dışında Kaldı
Toprak Razgatlıoğlu, Assen’de gerçekleştirilen 2026 MotoGP Hollanda Grand Prix’sinde kariyerinin en iyi sonucuna ulaşma şansını yakalamışken yarışa veda etmek zorunda kaldı.
Yamaha’nın Pramac takımıyla mücadele eden Türk pilot, sıralama turlarında yaşadığı hayal kırıklığının ardından yarışa son sıradan başladı. Ancak 26 turluk yarışın ilk turunda birden fazla rakibini geride bırakarak etkileyici bir çıkış yaptı.
Razgatlıoğlu, yarışın 12. turuna kadar takım arkadaşı Fabio Quartararo’nun hemen arkasında, Yamaha sürücüleri arasında en iyi pozisyon için mücadele etti. Ancak yaşadığı teknik sorun nedeniyle yarışa devam edemedi.
“İlk turlarda çok iyi başladım”
Yarış sonrası açıklamalarda bulunan Toprak Razgatlıoğlu, “İyi başladım, özellikle beşinci virajda yaşanan kaosta doğru çizgiyi kullandım ve burada birçok sürücüyü geçtim,” ifadelerini kullandı.
“İlk 10’a girdiğimde her şey yolunda gidiyordu, ancak motosikletin sol tarafında titreme başladı. Nedenini anlayamadım.”
“Brad Binder ile konuştum, bana ‘Motosikletini özellikle dokuzuncu virajda izledim, titreme inanılmazdı, gerçekten hiç durmuyor’ dedi.”
“Normalde titreme, gazı açtığınızda geçer, ancak bu sefer öyle olmadı. Nedenini hâlâ bilmiyoruz.”
“Sadece sol virajlarda – titreme değil, motosiklet inanılmaz şekilde zıplıyor.”
“Birkaç tur boyunca idare etmeye çalıştım, ancak Binder ve Alex [Rins] beni geçince artık imkânsız hale geldi.”
“Sonrasında 15. virajda, yine bir sol virajda, sadece ön freni kullandım, sorunu bulmak için birçok şey denedim ama titreme devam etti. Bu şekilde sürmek imkânsız olduğu için pit yoluna döndüm.”
“Sorun başlamadan önce performansım çok iyiydi”
Razgatlıoğlu, yaşadığı sorun öncesinde motosikletinin performansından memnun olduğunu belirtti:
“Öncesinde performansım çok iyiydi, ayrıca arka tarafta orta hamur lastik kullandım,” dedi.
“Sadece idare ettim, çünkü Fabio [Quartararo]’nun atak yapmaya başladığını gördüm. Arka lastiği korudum, çok iyi sürüyordum.”
“Ayrıca Fabio’yu geçersem, birkaç tur Enea [Bastianini]’yi takip edebilirim diye düşündüm, belki arayı açabilirdim çünkü kendimi biraz daha iyi hissediyordum.”
“Ama Fabio’ya yaklaştığımda bu titreme başladı, sonrasında zaman kaybettim ve titremeyi gidermenin yolunu bulmaya çalıştım. Fabio’nun arkasında kalmaya çalıştım ama imkânsızdı.”
Razgatlıoğlu, yaşadığı sorunun kendisine MotoGP’de ilk kez ilk 10’da bitirme şansına mal olduğunu da ekledi: “Gerçekten iyi başladık. Çok sinirliyim, gerçekten iyi başladım, ilk kez ilk 10’da bitirmek mümkün görünüyordu ama yarışta bu sorunu yaşadım.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099899/1/impossible-toprak-razgatlioglu-explains-cause-assen-motogp-retirement

