Aprilia RS-GP’nin Zayıf Noktası 2026’da da Devam Ediyor: Bezzecchi’den Açıklamalar
Aprilia RS-GP’nin temel zayıf noktalarından biri, 2026 MotoGP sezonunda da etkisini sürdürüyor. Hollanda Grand Prix’sinde konuşan Marco Bezzecchi, motosikletin özellikle stabilite konusunda hâlâ geliştirilmesi gerektiğini vurguladı.
Bezzecchi, Assen’de gerçekleştirilen Cuma günkü her iki serbest antrenman seansını da lider tamamladı. Geçtiğimiz yıl Hollanda’da Aprilia ile formunu yükselten İtalyan pilot, iki yarışta da podyuma çıkmış ve sezonun geri kalanında yalnızca dört Pazar yarışında podyum dışında kalmıştı.
Bu yıl ise Bezzecchi, Çekya’da sprint yarışının ardından aldığı ceza nedeniyle puan alamamasına rağmen, Hollanda’ya sekiz puanlık şampiyona liderliğiyle geldi. Böylece sezona geçtiğimiz yıla kıyasla daha iyi bir başlangıç yapmış oldu.
Assen’deki performansı da geçen yıla göre daha iyi olan Bezzecchi, geçen sezon Marc Marquez’in gerisinde kalmış ve hız açısından Francesco Bagnaia’dan daha yavaş kalmıştı. Bu yıl ise özellikle son sektörde elde ettiği yüksek hız sayesinde rakiplerine karşı belirgin bir üstünlük kurdu.
Bezzecchi, RS-GP’nin son sektördeki performansı hakkında, “Bilmiyorum, hiçbir fikrim yok ama kesinlikle motosiklet biraz gelişti, bu açık,” ifadelerini kullandı. “Geçen yıldan bu yana verileri inceleyip neleri farklı yapabileceğimi anlamaya çalıştım. Ancak hâlâ çalışmaya ve gelişmeye devam etmemiz gerekiyor. Şu an için fena değil, yanlış anlamayın, fakat bir adım daha atabiliriz.”
Bezzecchi, Aprilia’nın geçen sezona kıyasla en çok elektronik sistemler alanında ilerleme kaydettiğini, ancak motosikletin stabilitesinin hâlâ en büyük sorunları olduğunu belirtti: “Her alanda biraz gelişme var, özellikle elektronik konusunda. Ancak stabilite çok fazla değişmedi, hâlâ en büyük sorunumuz çünkü motosiklet çok hareket ediyor. Fakat uzun virajlarda motosiklet oldukça iyi dönüyor, bu zaten motosikletin karakteristik özelliği ve bunu korumayı başardık.”
Son sektör Bezzecchi için hâlâ mükemmel değil. Hızlı virajlarda oldukça iyi hissetse de, son şikanın yarışta kritik olabileceğini ve burada hâlâ gelişime ihtiyaç duyduğunu söyledi: “O bölümde kendimi kötü hissetmiyorum ama son şikanda hâlâ çok iyi hissetmiyorum. Hızlı bölümde fena değiliz, ancak yavaş bölümde biraz daha zorlanıyoruz. Bu yüzden yarın için garajda çalışmaya devam edeceğiz.”
Deneyimsizlik, Start Değişikliklerinde Belirleyici Olabilir
Bezzecchi, sezonun yedi yarışlık bölümünde en istikrarlı isimlerden biri olurken, bu başarının bir kısmını RS-GP’nin güçlü start performansına bağlıyor. Ancak bu hafta sonu itibarıyla MotoGP’de start prosedürü değişiyor ve ön start cihazları güvenliği artırmak amacıyla yasaklanıyor.
Bezzecchi, ön start cihazı olmadan MotoGP motosikletiyle start almamış birçok pilot arasında yer alıyor. İtalyan sürücü, 2019’dan önce bu cihazlar olmadan yarışan Marc Marquez gibi isimlere kıyasla bu değişikliğe alışmasının birkaç yarış sürebileceğini düşünüyor: “Kesinlikle farklı bir durum. Buna alışmak için birkaç yarış gerekecek çünkü ben şahsen 2022’den beri ön start cihazı kullanıyorum. Marc [Marquez] gibi MotoGP’de daha önce yarışan biri değilim. Şimdi ilk viraja biraz daha yavaş ulaşıyoruz çünkü start biraz daha yavaş oluyor, ayrıca daha fazla ön teker havaya kalkıyor. Gerçekten nasıl olacağını ise ancak yarınki sprint yarışında göreceğiz.”
Kaynak: Crash.net // https://www.crash.net/motogp/news/1099505/1/marco-bezzecchi-aprilia-assen-motogp-domination-spite-lingering-core-issue

